14.4.07

Tokarilica u Pevecu ???

Potaknut propagandnim spot viđenim pred koji sat moram progovoriti koju riječ o konzistentnosti. Malo me čudi ideja kojom neki trgovci nastoje (tj. žele) zadovoljiti potrebe velikog broja ljudi. Kao da segmentiranje i pozicioniranje ne postoje...

Najbolji potez kojeg neki trgovac može napraviti jest odlučiti se za zadovoljenje određenog segmenta i to učiniti na izvrstan način. Viđeni propagandni spot me asocira na potpuno nešto drugo. Na što liči nuditi hranu, bijelu tehniku, motorne pile i TOKARILICU u istom prodajnom asortimanu ? Za mene potpuno nekonzistentno jer mogu razumjeti ponudu komplementarnih dobara, ali nikako ovo što je Pevec učinio. Razumnim se može ocijeniti da se uz najfiniju kavu nude prekrasne šalice za kavu koje će pojačati doživljaj, ali tokarilica je sasvim nešto drugo.

Čovjek koji želi kupiti motornu pilu mora i jesti pa će možda i kupiti usput nešto od hrane ili mu je "krepao" TV prijamnik pa će uz motornu pilu kupiti najnoviji LCD televizor, ali tko će doći po gajbu piva i usput pogledati neku tokarilicu za 7000 kn ?

Ne znam puno o strojnoj obradi, ali toliko se razumijem i znam da moj otac ne bi kupovao tokarilicu za svoj strojni park u nekom trgovačkom lancu jer zna da tamo ne može dobiti stručno informiranje i logika svih trgovačkih lanaca je što niža cijena (a kvaliteta može biti upitna).

Ljudi koji se bave strojnom obradom strojeve sigurno ne kupuju u trgovinama poput Peveca, taj segment se zadovoljava na potpuno drugačiji način. Treba postojati granica u dubini asortimana jer pretjerivanjem se odbijaju potrošači.

No comments: