15.4.07

Gotovina dospio na čarapu

Prošetao sam sajmom u Puli i osim prekrasnog cvijeća primijetio prizor koji vidite s lijeve strane. Pokušavam ocijeniti potez trgovca (proizvođača) sa marketinške perspektive ne ulazeći u pitanja domovinskog rata, ratnih heroja ili pak profitera. Ovo me interesira samo kroz prizmu marketinga.

Krećem sa segmentiranjem ... segment je kreiran i dobro poznat kroz medijsku aktivnost posvećenu Anti Gotovini. O veličini tog segmenta ne mogu sa točnošću govoriti, ali on sigurno nije toliko mali da bi bio nezamjećen. Mogu se složiti da je ciljni segment točno određen, poznat i jasno je na koga se cilja sa ovako dizajniranom čarapom koja nosi određenu poruku i nema samo funkcionalnu ulogu (čarapa kao odjevni predmet).

Međutim, postavljam si pitanje da li će taj segment reagirati na ovakvu ponudu. Da li nošenje ovakve čarape može nekome pružiti dodatno zadovoljstvo ili posebnu satisfakciju ? Očigledno je da ovakva čarapa ne želi da ju netko nosi jer je ona izuzetno ugodna i kvalitetna, nego zato jer se čovjek želi identificirati i izraziti slaganje sa pričom koju ova čarapa promovira. Potpuno ista stvar je i sa skupim i no name tenisicama. Omjer razlike u cijeni nije identičan omjeru razlike u kvaliteti te dvije tenisice, ali skupa tenisica priča priču o njezinom vlasniku u koju dotični vjeruje (imidž).

Možda u javnosti i postoji dilema "Heroj ili zločinac ?", ali nema dileme da je Ante Gotovina postao brand kojeg se nastoji iskoristiti. Neko vrijeme se koristi u političke svrhe, a sve češće i u komercijalne. Teško da mogu predvidjeti uspjeh ovog proizvoda iz razloga što se radi o dosta specifičnom proizvodu koji nema dovoljnu marketinšku podršku od strane proizvođača i trgovca. Da se radi o nekom dobru široke potrošnje (npr. pivo) siguran sam da bi ono imalo naklonost segmenta i mislim da uspjeh ne bi izostao.

Jedno pojavljivanje u nekom utjecajnim mediju bi sigurno dalo odgovor na moje pitanje. Pošto se radi o malom obrtniku (ukoliko sam dobro primijetio) bilo bi mi drago da mu brand Gotovine podigne promet.

1 comment:

Željko Fanjak said...

Najjači brand svih vremena je pseudonim Godfather.no1
:))