19.4.07

Marketing ≠ oglašavanje

Nadam se da postoji puno ljudi koji će na ovakav naslov jednostavno odmahnuti rukom i reći : "Pa to je barem jasno!". Nesreća je što se ja nadam, a mnogi još uvijek stavljaju znak jednakosti između ova dva pojma. Moram priznati da sam pristaša razmišljanja Setha Godina, po meni čovjeka koji je jako dobro opisao moderni marketing. Oni koji prate djelovanje i rad Setha Godina moći će u mojim tekstovima pronaći neke od njegovih udarnih postavki modernog marketinga.

U sveučilišnoj literaturi marketing ima često duge i "teške" definicije što mi studenti baš i ne volimo. Definicija od 3 ili 4 redaka nikad nije privlačna. Oni koji iole drže korak sa trendovima u marketingu mogu shvatiti jednostavnu definiciju da je marketing širenje ideja. Možda zvuči bahato dati takvo objašnjenje za nešto o čemu cijeli svijet neprestano bruji. Svi se pozivaju na marketing, željeli bi biti marketingaši i stječem dojam da je marketing postao najveća prostitutka svijeta.

Nije više dovoljno nešto proizvesti. Nije više dovoljno napraviti odličan propagandni materijal. Nije više dovoljno imati savršenu kombinaciju 4P. Klasično poimanje marketinga i dalje postoji, i dalje se primjenjuje samo što njegova efikasnost rapidno opada. Potrošač nije ono što je nekad bio. Mogli bismo reći da je potrošač nekad bio lovina, a sad je lovac tj. vodi glavnu riječ.

Danas je potrebno djelovati suptilno, a ne sa činjenicama. Baciti pred potrošača šture činjenice o proizvodu i tvrtki ne donosi uspjeha jer oni žele puno više od toga. Ako želimo prosperirati dugoročno onda prestanimo govoriti o zadovoljavanju potreba. Želje su te koje se zadovoljavaju, potreba je pala u drugi plan. Oni koji vode glavnu riječ su to shvatili i zarađuju velike profite.

Ono što je od krucijalne važnosti za uspjeh jest PRIČA. Svaka uspješnica ima vrhunsku priču iza sebe koja govori ono što potrošači žele čuti. O tome kako je priča (P koje nadmašuje klasičnu četvorku) postala najvažnija komponenta marketinga u nekom od sljedećih dana...