2.8.07

Vjerodostojnost prije svega

Vrhunska marketinška kampanja može Vas dignuti u visine, stvoriti Vam idealno mjesto u medijima i sve se čini da poslovanje eksponencijalno raste. Jedino što može takvu kampanju srušiti jest nevjerodostojnost. Iza cijele priče mora stajati istina jer samo tako kupci mogu odašiljati pozitivne (ili bilo kakve) reakcije. U tom slučaju imate pogodno tlo za word-of-the-mouth iliti marketing od usta do usta za kojeg i sam Kotler tvrdi da će imati najveći učinak u budućnosti.

U povijesti su se događali slučajevi gdje se kroz lažni marketing nastojalo privući kupce koji su potom bili doslovno prevareni. Naravno da to danas više nije moguće, tj. moguće je, ali se zna koje konzekvence morate podnositi u tom slučaju. Pogotovo veliki moraju paziti na vjerodostojnost jer potrošači su više nego ikad homogenizirani i glas će se vrlo brzo proširiti ukoliko tvrtka promovira lažne vrijednosti.

Stječem dojam da je vrijeme istine. Kupci vole istinu pa makar ona bila i nepovoljna po njih, jer svi smo svjesni da nema idealnog. Bolje je biti pošten i iskren te prikazati okolini istinu iako Vam nejde u korist. Jer sve strogo čuvane tajne dolaze vrlo brzo u javnost, mediji su snažni i jedva čekaju da nešto prešutite pa da Vas mogu "kazniti". Uostalom, to im je i zadatak. Čak niti velika Coca-Cola nije mogla sakriti sve svoje tajne koje se protežu još iz 19. stoljeća. A oni koji znaju istinu o Coca-Coli, najmoćnijem brandu današnjice iskreno će se zgroziti nad potezima koje je ta kompanija poduzimala da bi "zavladala" svijetom gaziranih pića. Koga zanima više, evo i knjige.

U krajnjoj liniji, ne treba zaboraviti da je kupac glavni šef i da treba zadovoljiti njegove želje i potrebe. Možete ga jednom prevariti, ali samo jednom. Alternativa je sve više i on će se okrenuti drugima. A sjetimo se da je zadržavanje postojećeg kupca jeftinije i efikasnije od dovođenja novog. A vjerodostojnost je ključ zadržavanja kupaca.


Powered by ScribeFire.

4 comments:

Anonymous said...

pozdrav! točno je to ... kupci su danas u prvom planu, CRM customer relationship management... čekiraj moj blog o marketingu. pozdrav s bloh.hr-a

Anonymous said...

pregledao sam tvoj blog... imaš zanimljiva razmišljanja. ako nemaš ništa protiv, staviti ću tvoj link na svoj blog. pozdrav iz slavonije :)

Anonymous said...

evo mene opet... barem ti punim komentare ;) ...promijenio sam adresu bloga, ime nisam...

aboutmarketing.blog.hr

Mirko Leško said...

@mislav : Nemam ništa protiv linka, dapače, to je u duhu gerila marketinga. Uzet ću si vremena da pogledam tvoje postove o marketingu. Pozdrav...