6.8.07

Uključi me!

Ako barem malo pratiš način poslovanja i trendove možeš lako primijetiti vrlo značajan trend : uključenost potrošača. Najlakše je to primijetiti u prodaji, a posebice u turizmu (iako dosta turističkih subjekata nije shvatilo što znači uključiti gosta, nažalost). Niti proizvodnju nije zaobišao ovaj trend. I proizvodnja zahtijeva uključenost svih zainteresiranih strana - kupaca, zaposlenika, vodstva, dioničara, banke i sl. Japanci to primijenjuju već desetljećima i zato jesu toliko ispred nas. Formula njihove visoke produktivnost jest upravo u uključenosti koja generira i povećanu motivaciju. Za ilustraciju ću navesti da Toyota crpi najviše ideja za inovacije upravo od zaposlenika (koji su onda adekvatno nagrađeni). Logično, zar ne?

Čisto s marketinškog aspekta kupac više ne želi biti samo objekt, pasivan i čekati da mu se "nešto" turne pod nos. Želi biti sudionikom procesa koji će na kraju generirati njegovo zadovoljstvo. A to je izvrstan temelj za lojalnost. Sve više se može čuti o turistima koji šeću i "rade" na poljima lavande, u vinogradima i voćnjacima diljem Istre. Istrani su shvatili kako se stvara turistička prepoznatljivost, brand.

Uključiti kupca / potrošača ne znači samo ići na ruku njima. To treba prije svega shvatiti kao priliku za prikupljanje primarnih podataka, direktno od svojih klijenata dobivaš podatke o tome što oni žele i što trebaju. A to je danas jednako dobitku na kladionici. Daju ti informaciju i samo trebaš prilagoditi svoju ponudu njihovim potrebama i stvorio si fenomenalan krug koji će dugo funkcionirati. Najgori kupac jest onaj koji se okrene i otiđe bez riječi. Niti ne znaš zašto je otišao pa ne možeš promijeniti ono što eventualno ne valja. Zato se zalažem da svaka kritika bude pozitivno prihvaćena i tretirana kao prilika za poboljšanje, a ne kao napad (čak i osobni) na nekoga.

Gledaj oko sebe i radi monitoring o uključenosti potrošača. Tko u pravom trenutku započne (već je trebao, ali nije niti sad kasno započeti) steći će prednost pred konkurencijom. Svi znamo što to znači za poslovanje.


Powered by ScribeFire.

1 comment:

Anonymous said...

dobar dan kolega! odličan post! Konkurencija kažeš... pogledaj moj novi post :)