7.11.07

People placement ... moguće?

Možda sam se malo zaletio sa naslovom, ali to je neka vrsta provokacije. Rijetko gledam TV u zadnje vrijeme, izborni mjesec je u toku, sve puno promidžbe koja mi se i ne gleda baš previše.

Moja marketinška pozornost stala je na emisijama tipa "Zvjezde pjevaju, plešu ili štogod drugo". Pitam se što se tu promovira. Proizvod nije pa nema govora o tipičnom product placementu (više o tome za one koji nisu čuli za ovaj pojam na wikipediji ili u prijašnjem postu) iako bi se o samoj vještini plesa moglo ovdje govoriti kao o proizvodu. Sigurno da ovakve emisije zabavnog karaktera mogu potaknuti određeni postotak ljudi na veći interes za plesom, ali mislim da to nije glavni cilj.

Rekao bih da je riječ o promoviranju samih osoba, tzv. estradnih i javnih ličnosti. Zbog toga sam i stavio takav naslov iako ostavljam mogućnost da gramatički i semantički nije ispravan. Kad pogledaš na koji način natjecatelji svemu tome pristupaju stječe se dojam da je novac koji za taj trud dobivaju najmanje važan. Takav show je idealna prilika za izgradnju komunikacije sa postojećim ili potencijalnim klijentima (obožavateljima, slušateljima ili nekaj drugo).

Pogledaj samo primjer Lamije Alečković... pitam se tko je za nju čuo ili je bitnije zamijetio prije nego što je pobijedila sa [Žakom] u pjevanju. Sigurno mali broj ljudi...a sad je dobila novinarsku stipendiju i eto je u Americi. Sad svi znamo da uz to što lijepo čita vijesti zna i lijepo pjevati (u realnom svijetu to bi značilo ne samo da imate kvalitetu proizvoda nego i da ste ugodna osoba i više će ljudi htjeti sa Vama poslovati). Izgradila je izvrstan osobni brand i čeka ju karijera kakvu bude željela (možda slavna, a možda manje slavna - ovisno o njezinim preferencijama).

Mlada Lana Jurčević je također na dobrom putu da ostvari izvrstan osobni brand. 99 % nas smrtnika ne znamo kakva je osoba niti je možemo suditi, ali znamo da dobro izgleda, lijepo pjeva i da je ugodna pojava. Uvijek će biti pozitiva na njezinoj strani. A kvaliteta glasa sve manje igra ulogu u uspjehu, bitnija je komunikacija sa publikom. Otuda i vođenje blogova raznih javnih osoba.

Uglavnom, da li naslov drži vodu ili ne...o tome nek sude drugi. Optimistično je što mladi ljudi očito shvaćaju marketing na pravi način (ne samo kao oglašavanje i promidžbu) i da postaju svjesni da ga moraju živjeti. Možda nisu svi tako pametni, dosta je da imaš pokraj sebe čovjeka koji je toga svjestan i koji je tvoj saveznik. Zar ne?

1 comment:

Unknown said...

hmmm... zanimljiv naslov posta i tema naravno...

people placement? možda je taj slučaj više izražen u recimo nekim sapunicama kada se kao gost pojavi neka estradna faca nakon što ga glumci spomenu, znam da je tako u jednoj bio Petar Grašo. Možda mu je tada porastao buking koncerata?

Ovdje u plesu sa zvjezdama se neminovno radi o promociji i gostiju i plesa kao zanimljivog hobija ili sporta. Nešto kao što je bio slučaj sa skijanjem koje se doduše dogodilo spontano a ne izrežirano na TV-u.

Jedno je sigurno. "Zvijezde" nisu na ovaj show pristale samo zato što vole plesati. Vole biti viđeni u dobrom svjetlu. Dobro "osjveteljnje" donosi nove gaže ;)